والف چيست ؟

لوازم يدكي ماشين

والف چيست ؟

۱۱ بازديد

 والف چيست؟


شايد براي شما نيز اين سوال پيش آمده باشد كه والف يا والو لاستيك چيست ؟ 

والو يا والف قسمتي از تاير مي باشد كه به معناي شير و يا سوپاپ است كه اجازه ي ورود يكطرفه هوا به تيوپ را مي دهد و سپس توسط فشار داخل تيوپ يا درپوش بسته مي شود. اين قطعه نقش اساسي را در لاستيك ايفا مي كند به طوري كه باعث مي گردد تا فشار باد لاستيك محفوظ بماند و از ورود گرد و غبار به داخل لاستيك نيز جلوگيري مي كند.

در سالهاي پيش كه استفاده از تيوپ بسيار رواج داشت ، والو بر روي آن متصل مي گرديد و كسي نيز به دنبال تهيه و خريد والو براي لاستيك خود نبوده است. با گذشت زمان و وارد شدن لاستيك تيوبلس با بازار تاير ، والو به طور مجزا بر روي رينگ نصب شد كه امروزه به عنوان يك قطعه مصرفي براي لاستيك شناخته مي شود.

باتوجه به جنس بدنه ي والو كه لاستيكي است ، در هنگام تعويض و خريد لاستيك جديد بهتر است آن نيز تعويض گردد. البته مي توان گفت طول عمر والوها معولاً زياد بوده و نياز به تعويض مداوم آن نخواهيد داشت. چنانچه والو بر اثر سرعت و يا ضربه آسيب ببيند و خراب گردد ، بايد آن را به سرعت تعويض كرد. در اين مقاله به بررسي بيشتر اين قطعه مصرفي لاستيك مي پردازيم و با انواع آن آشنا مي شويم و در آخر نيز نتيجه گيري مي كنيم كه كدام نوع والو بهترين عملكرد را دارد و از كجا مي توان آن را تهيه و خريداري كرد.

براي مشاهده انواع والف و قيمت آن‌ها، مي‌توانيد به

اين سايت مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.