والف چيست؟ كاربرد آن در لاستيك چيست؟

۵ بازديد

والف (والو) چیست؟

 

قسمتی از تایر است که اجازهٔ ورود یکطرفهٔ هوا به تیوب را می‌دهد و سپس توسط فشار داخل تیوب یا فنر بطور خودکار بسته می‌شود.

کاربرد والف در لاستیک

 

والف به لوله ای پلاستیک یا فلزی گفته می شود که هم در تایر های تیوپ دار استفاده می شود و هم تیوبلس ، اکثر افرادی با خودرو سرکار دارند از والف سر رشته ای ندارد اما باید بدانیم که این وسیله کوچک بسیار با ارزش و همچنین کاربردی می باشد . بیشتر ما هنگامی که کارمان با خودرو تمام میشود آن را پارک می کنیم و فردا به سراغ خودرو می رویم می بینیم که باد تایر هایمان کم است حتی گاهی هم هیچ بادی در تایر ها نیست اولین فکری که به ذهنمان می رسد پنچر کردن لاستیک توسط دیگران است اما در اکثر اوقات اشتباه فکر می کنیم .
والف انواع مختلفی دارد مانند والف فلزی،استیل، سنسوردار و...

عمر مفید والف

والف هم همانند هر چیز دیگری که طول زمان مصرف دارند عمر محدودی دارد و توصیه می شود تا در هنگام تعویض لاستیک حتما والف ها نیز تعویض شوند چرا که والف مستقیما به رینگ متصل می شود و یا بخش جدایی ناپذیر تیوپ داخلی است . لاستیک والف ممکن است به طور ناگهانی خراب شود و در تایر های تیوبلس تعویض والف در فواصل معین یا تعویض تایر امکان خرابی را به شدت کاهش می دهد .

 

وظیفه والف در لاستیک

 

والف وسیله ای است که از طریق آن یک شیر یک طرفه دارد که تایر ها را باد می کنند و معمولا از والف شرایدر که به ان والف آمریکایی نیز گفته می شود در تایر دوچرخه ها و اتومبیل ها استفاده می شود . و از والف پرستا که والف فرانسوی هم نامیده می شود در تایر دوچرخه های حرفه ای نیز استفاده می شود .

 

وجود والف چه فایده ای دارد؟

 

با وجود والف این اطمینان حاصل می شود که فشار باد داخل لاستیک محفوظ می ماند. همچنین باعث جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و خاک به داخل لاستیک نیز می شود. طول عمر والف ها معمولا زیاد است و نیاز به تعویض مداوم آن نخواهید داشت. چنانچه والف بر اثر سرعت بالا و یا ضربه آسیب ببیند حتما باید آن را تعویض کنید. اگر هم که لاستیک جدید خریداری شود حتما باید والف های جدید جایگزین لاستیک های قبلی گردد. معمولا برای رینگ های اسپرت سر والف های وجود دارد که موجب زیبایی شده و حس دلچسبی می دهد.

 برای مشاهده انواع والف و قیمت آن‌ها، می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.